De vergeten eerste indrukjes

13 februari 2013 - Cusco, Peru

Wat ik nog vergat te vertellen is dat het eergisteren kort na mijn aankomst enorm is gaan onweren. Het onweert hier eigenlijk iedere dag wel eventjes.

Het klimaat is hier enorm grillig, en zoals mijn huisgenoot Lionel tegen mij zei zit het venijn in de staart. Je ziet geen zon maar op het einde van de dag ben je wel verbrand.

Het ene moment is het heel erg warm en brand de zo volop, en het andere moment regent het en daalt de temperatuur heel snel. Dus ik, gringa, met mijn witte tere velletje ben natuurlijk al zo rood als een kreeft. De stukjes die onbedekt waren althans, zijnde mijn hoofd en handen. Morgen zal ik dringend aftersun moeten kopen. Uiteraard was ik dat vergeten mee te brengen, want ik dacht regenseizoen, niet veel zon. Misdacht dus! Ik ben daarnet nog om een “wonderzalfje” gegaan in de farmacia voor mijn blaren die inmiddels openliggen. Als ik Martha mag geloven zal het morgen stukken beter zijn. Let’s hope ! Want nu loop ik er maar mongolisch bij.

Ik moet ook nog heel erg wennen aan het feit dat jullie Belgen al liggen te grollen in jullie bed en ik nog maar net aan de namiddag begonnen ben. Ik probeer wel zo lang mogelijk wakker te blijven zodat ik een beetje in het Peruaanse ritme kan komen. Jetleg, I WILL WIN !

Veel kan ik nog niet echt doen in de namiddag, dus houd ik mij bezig met alles op te schrijven en naar series te kijken die ik nog op mijn laptop staan heb en boeken te lezen in mijn kamer.

Ook kreeg ik al heel veel steun van jullie, waarvoor mijn enorme dank ! Het is leuk te weten dat jullie massaal aan mij denken! Ik zal dan ook mijn best doen jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden van wat er allemaal gebeurt.

Ik begin er vrede mee te sluiten met mijn keuze om toch hierheen te komen. Nu lijkt 5 maanden enorm lang, maar eens ik wat gesetteld ben en het gemis dragelijker wordt zal de tijd vliegen. Maar het is hier blijkbaar wel uitzonderlijk dat iemand 5maand op dezelfde plaats blijft. Iedereen die ik ondertussen leerde kennen blijft hier max 3-4 maand. En reist dan verder. Het kriebelt wel om ook wat rond te reizen maar ik weet niet in hoeverre dat zal lukken met het programma waar ik in zit.

Dit was dus de rest van de eerste 2 dagen. Ik vertel je in mijn derde blog wat meer over dag 3 en de eerste schooldag ! Ciao !

1. Joline:
    13 februari 2013
    Dag Martheke!

Ben blij te horen dat je je daar al een beetje aan het settelen bent. 5 maanden is inderdaad lang, maar achteraf zal je zooo blij zijn dat je het hebt gedaan! Een kans voor zo'n ervaring zal je niet veel hebben. Kzal met plezier al je bloggen lezen tot de dag je terugkomt!

Groetjes uit het winterse België :p

xxxx
  2. Siel:
    13 februari 2013
    Marthe!
    Zo te horen zal je terugkeren als een bruingebakken peruaanse hete! Je verhaaltjes klinken alsmaar vrolijker en daar ben ik blij om :) Zoals ik u ken, zal je u daar super snel helemaal thuis voelen!
    Ik kijk uit naar de eerste lama fotootjes!
    xxxxxx