Un dia bonito !

13 februari 2013 - Cusco, Peru

Hola ! Hier ben ik weer, ik maak mijn huiswerk goed hé, de derde blog in drie dagen ! Hopelijk houd ik dit vol :)

Wat een verschil met mijn eerste dag hier ! Ik heb helemaal geen last meer van de hoogte en ik begin mij hier best wel goed te voelen. Nog niet helemaal zoals het hoort, maar het is pas mijn derde dag, dus pretty normal hé. Ik ben de nieuwste die hier toegekomen is dus de rest kent elkaar al een beetje. Maar vanaf nu zal ik eens meer kunnen meegaan 's avonds om iets te eten if te gaan drinken dus dat loopt hopelijk wel los.

Ik heb ondertussen een internetstick gekocht en ik kan dus rustig van op mijn kamer mijn verhaal schrijven met de mooie klanken van Rodrigo y Gabriela die mij vergezellen.

Het was mijn eerste schoolvoormiddag vandaag en dat was echt super leuk ! We zitten met 2 in een klasje dus de lessen zijn zeer intenstief en je kan niet anders dan eraan deelnemen. De leekrachte van deze week is echt de max ! Ze heet Luz en is heel vriendelijk, spontaan en open. Haar lessen zijn leerrijk en aangenaam. Vandaag zagen we de verbos reflexivos en daarna hebben we nog wat gezongen en gepraat. Ik voel mij redelijk confortabel met het Spaans. De durf is er, dus dat is al een groot pluspunt. We hadden het over nogal zware maar zeer interessante onderwerpen zoals abortus, euthanasie, anticonceptie, het katholicisme,... Echt heel boeiend en het meeste heb ik er wel van verstaan.

In de namiddag ben ik samen met het meisje uit mijn klas en nog een ander Belgisch meisje die hier ook is met WEP naar de Mercado de San Pedro geweest. Dit is een inheems marktje met allemaal producten van hier. Maar ik had wel zo het gevoel dat wij een van de weinige toeristen waar daar. Dan hebben we nog wat rondgeslenterd en de omgeving verkend. Het was heel mooi weer vandaag met 1 grote vlaag waar ik uiteraard in zat. We sloten onze tocht af in het gezellige  Jack's café ofzo waar we iets verfrissends dronken.Echt een mooie dag! Ik ben blij dat ik eens iets gedaan heb vandaag. Morgennamiddag gaan we met alle studenten deelnemen aan de salsa lessen die de school organiseerd, benieuwt wat dat zal geven !  Fotoots van vandaag kan je zien op facebook.

Hier thuis begin ik mij ook al wat meer op mijn gemak te voelen. Martha, mijn gastmoeder zegt 'Martita' tegen mij, ik veronderstel dat dat een soort van koosnaampje is ofzo, dus dat is wel positief ! Vandaag had ze ook lekker gekookt, maar veel te veel ! Flensjes van pompoen, nom nom nom !

Op naar nog een mooie dag! Slaapzacht Belgjes van me! En nogmaals heeeeeel erg bedankt voor de lieve reacties en berichten die ik krijg. Dat doet zo enrom veel deugd ! Ik zal mijn best doen jullie berichten zoveel mogelijk te beantwoord maar het kan wel even duren, lo siento !

GROS BESOS

1. Vandenborre jp:
    13 februari 2013
    Dag Marthe,

Even je blog proberen. We sturen je binnenkort een bericht.

Groeten
  2. Vandenborre jp:
    13 februari 2013
    un dia bonito martita.tot zover mijn spaans zus.ben al 2 dagen aan het proberen je te bereiken.maar mijn kennis van computer is nog minder dan je spaans.zus vind je een straffe madam en weet dat je dit avontuur tot een goed einde zal brengen.weet dat je moeilijke dagen gaat hebben maar dat je er beter gaat uit komen.alvast dikke knuffels en dikke zoen mieke en jp.en hou je goed vast aan de takken van de bomen.salutos en bizoetos.